Som tots a qui ens caldria reflexionar sobre el tema. Hi ha sistemes educatius amb gran èxit de resultats on als xiquets se'ls hi introdueix en la lecto-escriptura a edats més avançades. També està demostrat que els resultats milloren en aquells països on el temps dedicat a casa a l'estudi és més baix. Tal nivell d'exigència prematura no es suporta durant molts anys, ni pels mestres, ni pels pares ni sobretot pels alumnes conduint a la desmotivació en edats més avançades. Sols és una opinió, què en penseu?
Estic d'acord amb tu Manolo. Crec que els exigim massa sota la premisa "quan abans millor" i el que aconseguim és asfixiar la seva motivació. L'altre tema són els deures i l'ocupació extrema que fem els adults del temps dels menuts, així, per voler evitar l'avorriment avortem el despertar de creativitat. Per una altra banda, els temps de descans a l'escola són escasos i rígids, un fidel reflex del model industrial i econòmic. Hi ha moltes coses a canviar i millorar, però malauradament, mentre tot açò estiga en mans dels distints governs que arriben al poder i no dels experts, que som els pedagogs,psicòlegs, mestres i professors, tal i com es fa en els altres països amb qui tants s'empenyen en comparar-nos, poc podrem fer. Tot i això en la mesura de lo possible a cada aula hem d'intentar aplicar el sentit comú i fer el millor que puguem per al desenvolupament i aprenentatge dels infants.
Som tots a qui ens caldria reflexionar sobre el tema. Hi ha sistemes educatius amb gran èxit de resultats on als xiquets se'ls hi introdueix en la lecto-escriptura a edats més avançades. També està demostrat que els resultats milloren en aquells països on el temps dedicat a casa a l'estudi és més baix.
ResponEliminaTal nivell d'exigència prematura no es suporta durant molts anys, ni pels mestres, ni pels pares ni sobretot pels alumnes conduint a la desmotivació en edats més avançades. Sols és una opinió, què en penseu?
Estic d'acord amb tu Manolo. Crec que els exigim massa sota la premisa "quan abans millor" i el que aconseguim és asfixiar la seva motivació.
ResponEliminaL'altre tema són els deures i l'ocupació extrema que fem els adults del temps dels menuts, així, per voler evitar l'avorriment avortem el despertar de creativitat.
Per una altra banda, els temps de descans a l'escola són escasos i rígids, un fidel reflex del model industrial i econòmic.
Hi ha moltes coses a canviar i millorar, però malauradament, mentre tot açò estiga en mans dels distints governs que arriben al poder i no dels experts, que som els pedagogs,psicòlegs, mestres i professors, tal i com es fa en els altres països amb qui tants s'empenyen en comparar-nos, poc podrem fer. Tot i això en la mesura de lo possible a cada aula hem d'intentar aplicar el sentit comú i fer el millor que puguem per al desenvolupament i aprenentatge dels infants.